wtorek, 6 sierpnia 2013

Bytom Miechowice - dumne konie....

 Tak jak obiecałem, że wczorajszą mini wycieczkę podzielnię na trzy części ze względu na tematykę. Jeszcze nie prezentowałem na blogu koni, które bardzo lubię oglądać. Kiedyś trochę jeździłem konno, ale to już dawna przeszłość, jednak sentyment pozostał.
Dlatego nie potrafię  obojętnie koło nich przejść. Poniżej Góry Grytza, na północnych jej stokach jest stadnina i tu często można je spotkać.

Ras koni jest naprawdę dużo i trudno opisać je w jednym zdaniu okiem laika. Hodowle prowadzone  na terenie Polski  zaowocowały powstaniem wielu różnorodnych ras. Każda końska rasa stanowi ich niepowtarzalną mieszankę maści, budowy i temperamentu.

Tak naprawdę nie wiem do jakich ras je zaliczyć, ale czy to ważne skoro są tak urodziwe i charakterne? 

Konie, dumne konie
W blasku wstającego dnia.
Czułe i szalone -
Czemu was uwielbiam tak?
Nieraz poniosą,
Poniosą jak wiatr.
Czasem bywa tak
Jak z dziewczyną, jak z dziewczyną ... 



Tekst do piosenki Czerwonych Gitar "Wschód słońca w stadninie koni" 


Autor tekstu - Krzysztof Dzikowski porównuje konie do kobie. Próbuję dostrzec te podobieństwa. Jednakże mam wrażenie, że konie chyba są jakby troszkę spokojniejsze? 



Zobaczcie sami. :)

























   Jak wypadła ocena porównawcza? Czy Krzysztof Dzikowski miał rację?

16 komentarzy:

  1. Konie to przepiękne zwierzęta, na które można patrzeć godzinami! Mnie zauroczył najbardziej ten z białą skarpetką :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Konie mają dużo gracji, kobiety nie zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia, lubię konie :) W dzieciństwie nawet próbowałam jazdy konnej, ale jak to wtedy bywa - dziecko ma tysiąc myśli na minutę i co chwilę próbuje czegoś innego... ale i u mnie pozostał sentyment :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jest za późno. U mnie jednak podobnie ....
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękne zwierzęta i pięknie pokazane :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zwierza :) Wdzięczny obiekt fotografii. Ładna seria ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie - trudno przejąc obojętnie. Dzięki za moment:)

      Usuń
  6. Wszystkie są śliczne ale mnie się podoba ten łaciaty jak krówka. Co do podobieństwa z kobietami to nie bardzo wiem czy bierzemy pod uwagę urodę czy charakter? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie wszystko. :) Dzięki Ci bardzo za wizytę i komentarz :)Łaciaty rzeczywiście jest ciekawy i rzadko spotykany. :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Też kiedyś jeździłam konno. Zdaje się na koloni ostatni raz... A nie przepraszam, byłam w Wiśle Jawornik u Cioci i kawałek od niej była stadnina. Swoją stroną niesamowite miejsce ta Wisła. Przepiękne zdjęcia . Konie też potrafisz fotografować.

    Pozdrawiam serdecznie z Krakowa

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi, że gościłeś na moim blogu.!
Za pozostawiony komentarz z góry dziękuję i postaram się jak najszybciej odpowiedzieć. Komentarze anonimowe będą moderowane tylko pod warunkiem, że będą opatrzone imieniem lub pseudonimem (nickiem).
Serdecznie pozdrawiam !!!