piątek, 17 maja 2013

Zielony spacer


Pomimo rożnych nieprzewidzianych zajęć znalazłem choć trzy godziny  na małą wycieczkę do okolicznego  laso-parku. Wybuch wiosny spowodował, że przez tydzień bardzo dużo się zmieniło wokół.
Z zółtych mniszków pozostały tylko badyle z szarymi kulami dmuchawców, a na łąkach pojawiło się wiele nowych roślin, które okraszają zielone dywany. 

Pkazało się także wiele nowych kwitnących roślin, których nawet nie znam.



Anemon.


 Samotna koniczyna.


 Jaskry targane wiatrem.


 Na zółtym szlaku turystycznym.


 Jeden z pierwszych chabrów łąkowych.


 Staw przy szlaku.


 Dąbrówka Kosmata.


 Czy to już jesień tej wiosny?


 Zdaje się, że te grzybki to maślanki.


 Niezapominajki.  15 maja w 2002 r. redaktor polskiego radia  "1" Andrzej Zaleski zapoczątkował Dzień Polskiej Niezapominajki, która od tamtej pory jest corocznie obchodzona w tym dniu. Oto jakie credo powinno przyświecać  temu świętu. 

"Polska Niezapominajka" jest zachętą aby budować silne, głębokie więzy z najbliższymi i szczere przyjaźnie z ludźmi z otoczenia, przypomina o szacunku jaki powinniśmy żywić dla przyrody "małej" i "wielkiej Ojczyzny", przypomina o wartości jaką niosą ze sobą lokalne tradycje czy wytwory ludzkiej myśli - jakimi są np. "perełki architektury" zachowane w miastach, miasteczkach i wsiach. (A. Zaleski)


Dziękuję za  za odwiedzenie bloga i komentarz. 


Pokaż Bez tytułu na większej mapie

21 komentarzy:

  1. To jezioro widziane poprzez trawy ma swoisty urok. Lubię takie podglądanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubię takie ujęcia. Szczególnie szczyty gór zza suchych traw. :)

      Usuń
  2. Widzę, że roślinność w swojej różnorodności na spacerze dopisała :) Fajnie, że są nazwy. Też lubię takie spacery i też mam "pod ręką" - jak to celnie nazwałeś taki laso-park, w którym "tropię" te moje robaczki :) . Brakuje tam tylko tak malowniczego stawu jak w Twojej okolicy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawów ci u mnie dostatek. Trochę przegapiłem okres rozkwitu najciekawszych roślin. Ale ani czas ani pogoda nie sprzyjała. :)

      Pozdrawiam. :)

      Usuń
    2. W końcu to ma być przyjemność - może w przyszłym roku nadrobisz :)

      Usuń
    3. dzisiaj byłem zrobić rundę po okolicznych stawach. :) Potem kilka fotek. :)

      Usuń
  3. Dla mnie znalezienie w tygodniu trzech godzin na spacer to po prostu niewykonalne. A weekend mógłby być z gumy, abym zdążyła posprzątać, zrobić zakupy i gdzieś pójść lub pojechać.
    Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że na chwilkę wpadłaś. Czasami tak jest, ze jednak tego czasu brakuje.
      Pozdrawiam serdeczni i życzę Ci trochę więcej czasu. :)))))

      Usuń
  4. Bardzo piękna idea z tym Dniem Polskiej Niezapominajki. Swoją drogą na mojej działce wysiało się ich mnóstwo, co mnie bardzo ciesz bo są naprawdę śliczne. Świetne to zdjęcie grzybków na pieńku, bardzo ciekawy ten czerwony kwiatek, wydaje wydaje mi się że może to być anemon, chociaż szczerze mówiąc nie wiedziałam że w Polsce rosną one "na dziko" dotąd widziałam je tylko w ogródkach. Serdeczne pozdrowienia z Mazur!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem wątpliwości co to za roślina? Dziękuje Ci za podpowiedź. To rzeczywiście anemon, który rósł blisko zabudowań. Może się sam przesadził ;)

      Bardzo dziękuje za odwiedziny i życzę udanego dnia. :)

      Usuń
  5. Bardzo fajny szlak spacerowy! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszce wszystkich nie przeszedłem. ;)
      Pozdrawiam również. :)

      Usuń
  6. Wybrałbym się nad ten staw o świcie, kiedy wstaje poranna mgła, a w kroplach rosy odbija się wschodzące słońce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszce trzeba by się chciało ;)Ale to by było to. :)
      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  7. Miałem wątpliwości co to za roślina? Dziękuje Ci za podpowiedź. To rzeczywiście anemon, który rósł blisko zabudowań. Może się sam przesadził ;)

    Bardzo dziękuje za odwiedziny i życzę udanego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjemne zdjęcia :)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za odwiedziny i również pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  9. Fajny wiosenny spacer. Lubię takie obrazki cudów kryjących się w lasach i na łąkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak! Problem w tym, że niewielu ludzi się głębiej i dokladniej przypatruje przyrodzie. ;)

      Usuń
  10. Wspaniale mieć niedaleko tak wspaniałe okolice. Fajnie, że patrzysz uważnie pod nogi, już mi się tu podoba, bezczelnie się rozgaszczam!:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi, że gościłeś na moim blogu.!
Za pozostawiony komentarz z góry dziękuję i postaram się jak najszybciej odpowiedzieć. Komentarze anonimowe będą moderowane tylko pod warunkiem, że będą opatrzone imieniem lub pseudonimem (nickiem).
Serdecznie pozdrawiam !!!