sobota, 4 października 2014

Bytom - Wystawa fotograficzna "Detale architektoniczne"

Dzisiaj chciałbym się podzielić z Wami sympatyczną dla mnie wiadomością. Otóż nie należę do ludzi, którzy manifestują swoje dokonania. No bo czym jest człowiek? W myśl Księgi Hioba - oparem lub źdźbłem suchej trawy, która dziś jest jutro już jej nie ma. Dlatego chciałbym tylko wspomnieć, że dzięki zachęcie p. Kasi z Biura Promocji miasta Bytomia przesłałem trzy zdjęcia przedstawiające detale architektoniczne, zdobiące zabytkowe budowle w Bytomiu. Tak też zrobiłem. Prace przesłałem w ostatnim momencie z nadzieją i przekonaniem, iż będą inne od tych na ogół znanych. I zapomniałem o tym konkursie. Aż pewnego popołudnia zadzwoniła pani z CKU (Centrum Kształcenia Ustawicznego) w Bytomiu i zaprosiła mnie na wernisaż prac konkursowych oraz na poczęstunek kawą i dobrym ciastkiem.  Bardzo lubię wystawy fotograficzne i chętnie się tam zameldowałem i ze zdziwieniem zobaczyłem także swoje prace. Jeszcze większe zaskoczenie przeżyłem kiedy pan prowadzący zaanonsował mnie do odbioru nagrody wyróżnienia, a potem nagrody głównej.

 Potem jeszcze gratulacje i rozmowy o ogromie zabytków w Bytomiu i sprzęcie fotograficznym. 

Oto zaprezentowane detale. 

 Jest to postać górnika (gwarka) z kilofem i kagankiem (lampa karbidowa), który niestety został uszkodzony przez wandali. Ul S. Żeromskiego Budynek byłej siedziby PZPR.


  Postać Herkulesa u zbiegu ul. Moniuszki/Jagiellońskiej


 Fotka pokazuje głowę Hermesa -  kamienica narożna na ul Dworcowej i Moniuszki. Wybudowana w stylu secesyjnym w 1905 r.




Na stronie miasta  ukazał  się poniższy   artykuł na temat konkursu.

Wystawa fotograficzna "Detale architektoniczne"

Wystawa fotograficzna "Detale architektoniczne"
Do 12 października br. w Biurze Promocji Bytomia na Rynku 7 będzie można zobaczyć pokonkursową wystawę fotograficzną „Detale architektoniczne bytomskich kamienic”. Fasady bytomskich kamienic pełne są fantastycznych postaci i wzorów. To motywy roślinne, mitologiczne, smoki i maszkarony. Stąd też pomysł na zorganizowanie konkursu fotograficznego i wystawy pokonkursowej – tłumaczą organizatorzy z Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bytomiu.
Detale architektoniczne stanowią wielki walor bytomskiej architektury. Zwłaszcza na fotograficznych zbliżeniach dobrze widać ich piękno i precyzję wykonania. Na ogłoszony w czerwcu konkurs fotograficzny wpłynęło kilkadziesiąt zdjęć. Jury wyłoniło siedmiu laureatów: I nagrodę otrzymał Krzysztof Kazanowski, II miejsce zdobyła Danuta Sokal, a III miejsce zajęli na równi: Błażej Barański i Kazimierz Wojtaszek. Wyróżnieniami uhonorowano Krzysztofa Kazanowskiego, Mateusza Koźlika i Halinę Tarnawicką.

Na prezentowanej w Biurze Promocji Bytomia wystawie oprócz zdjęć można także zobaczyć prace malarskie przedstawiające autentyczne detale bytomskich budynków. Obrazy zostały namalowane przez uczestniczki zajęć plastycznych pod okiem Marty Hawlickiej z Bytomskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Konkurs został zorganizowany w ramach obchodów 760-lecia Bytomia, a patronat honorowy nad nim objęło Towarzystwo Miłośników Bytomia.

Autor: KM

 Przy okazji jeśli będziecie gościć na Śląsku, wstąpcie do Bytomia i patrzcie do góry szeroko otwartymi oczami.

24 komentarze:

  1. Gratuluję bardzo! Bardzo mi się podobają te zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Składam Ci moje gratulacje za Twój sukces :)
    Zdjęcia robią wrażenie .
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i bardzo się ciesze, że się podoba :)))
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  3. No to gratki panie Kolego! Twoje zdrowie, i niech światło będzie z Tobą :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I ode mnie gratulacje - tak 3maj :) Jak dla mnie pierwsze foto - super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze w takich miasteczkach zadzieram głowę do góry, choć kiedyś tego, przyznaję, nie robiłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z serca gratuluje!
    Piekne zdjecia.

    Pamietam, gdy bylam mala, moja mama, chwalila sie znajomym, ze zdieki mnie nawet polubila ten Bytom, bo ciagle jej pokazuje jakies detale, ktorych ona nigdy nie dostrzegla. Witraze, krecone schody, plaskorzez\by, zdobienia.
    jest ich w Bytomiu duzooo, ciesze sie, ze sa ludzie, ktorzy je widza;))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taki detale, też lubię się na nich skupiać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję, od dawna Ci się należało. Jesteś niezłomny w odnajdywaniu piękna wokół siebie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również WAS pozdrawiam i dziękuje wszystkim :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia :) Dziękuję za odwiedziny. Blog dodałam do swojego czytnika. Miłego poniedziałku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję. I uważam, że swoimi osiągnięciami należy się chwalić. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dość, że odnosi sukcesy, to jeszcze skromny :) Bardzo gratuluję! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję wszystkim za uznanie :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Bardzo miło mi, że gościłeś na moim blogu.!
Za pozostawiony komentarz z góry dziękuję i postaram się jak najszybciej odpowiedzieć. Komentarze anonimowe będą moderowane tylko pod warunkiem, że będą opatrzone imieniem lub pseudonimem (nickiem).
Serdecznie pozdrawiam !!!