środa, 19 lutego 2014

Bytom - most zakochanych

Co wspólnego mają takie miasta jak: Kraków, Praga, Wrocław, Bytom czy Lubliniec? Otóż,  powstał bum na mosty dla zakochanych. 

 
 Bytom - kładka nad ul. Kolejową.
 
Każde większe miasto w Polsce, czy nawet za granicą  posiada taki swój obiekt. Młodzi zakochani nie chcąc podróżować zbyt daleko i postanowili stworzyć takie miejsca w rodzimych miejscowościach.  



 Most Tumski we Wrocławiu.

Mnie osobiście najbardziej znany jest  Most Tumski we Wrocławiu, a w Krakowie jest  Kładka  Bernatka, łącząca Bulwar Kurlandzki z Bulwarem Podolskim. Najczęściej po wygrawerowaniu inicjałów na kłódce i przyczepieniu jej do konstrukcji mostku, kluczyk wędruje do Wisły lub innej rzeki. Niby na znak wiecznej miłości. Mi się to nie kojarzy dobrze, bo żadna skrajność długiej i szczęśliwej podróży nie wróży. ;) Nie wiem czy nie lepsze byłoby wycięcie serca na ławce? Jak podpowiada pewna znana piosenka? Albo na drzewie, lecz przy takim podejściu, bardziej ekologiczne okazują się kłódki. Natomiast z kłódkami też w wielu miejscach pojawiły się problemy, bo złomiarze kradną kłódki, często niszcząc pozostałą konstrukcję inżynieryjną. Tak jest np. w Gdańsku. Ale skoro ludzie chcą sobie w ten sposób zadeklarować miłość i wierność, to należy im takie miejsce zagwarantować i nie przeszkadzać. Bo jak tu żyć bez miłości? Po za tym na takie miejsce można wrócić i przypomnieć sobie wzajemne deklaracje.


 Skrzyżowanie ul. Kolejowej i Wrocławskiej

 Dobrze, że miłość nie rdzewieje.





 Również w Bytomiu u zbiegu ul. Wrocławskiej i Kolejowej zaczęły się pojawiać pierwsze kłódki. Natomiast pewnym utrudnieniem i niedogodnością jest brak rzeki, jak to jest chociażby na tyłach zamku w Olsztynie.



 Olsztyn.

 Bardzo urocze miejsce to mostek nad Łyną. Tutaj kluczyk ląduję w wodzie i nurt niesie go aż do Bałtyku.

 Podejście od strony Basenu.






 Natomiast w Bytomiu pod kładką przejeżdżają samochody i natężenie ruchu jest dosyć duże. Gdyby taka kłódka spadła na przednią szybę samochodu , mogła by doprowadzić do nieszczęścia. I co tu zrobić, by dać ludziom zakochanym szczęście? Może by lepszym miejscem okazał się mostek w parku miejskim? Tu przynajmniej jest woda. Tylko konstrukcja obiektu nie ułatwia doczepiania kłódek. :) 


 Bytom - mostek w parku miejskim.



22 komentarze:

  1. Ja to się zawsze zastanawiam co dzieje się z kłódkami par które się rozstały. Czy nadal tam wiszą? Pewnie tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Gliwicach też taki mostek jest - nad Kłodnicą obok urzędu miejskiego :) Ale ja jestem przyzwyczajony do tego wrocławskiego, bo jest taki klimatyczny i w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj widziałam też tych mostów wiele :) Nawet za granicą :)
    Ale najbardziej podoba mi sie ten wrocławski :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te mosty mają swój urok. Ja bardzo lubię ten w Poznaniu - Most Biskupa Jordana:)
    P.s. Musiała usunąć tamten komentarz, bo jakoś mi nie po naszemu wyszedł;/
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W wielu miastach takie mosty się znajdują, gdzie można spotkać kłódki zakochanych, ale dla mnie najbardziej charakterystyczny jest we Wrocławiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - wrocławski wzbudza chyba najlepsze emocje ;)

      Usuń
  7. Mnie się podobają kłódki na moście. Maja miłą wymowę. Most Tumski jest najciekawszy też i dla mnie. Mam posta też i u siebie z nimi. Była tam między innymi duża nowa kłódka. W komentarzach napisała mi współwłaścicielka tej kłódki, że jej już nie ma. Ktoś ją zabrał i że zostało im tylko zdjęcie . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie również najbardziej podoba się ten wrocławski. I to nie z powodu kłódek. Jest bardzo malowniczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mosty..ciekawy temat.Przyznam,że pierwszy raz widzę kłódki na mostach :)
    Bardzo ciekawy blog! Ja swój prowadzę od niedawna i tego uczę się.Dziękuję za odwiedziny! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem więcej - nawet w Łodzi jest taki most, w parku Poniatowskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mosty z kłódkami są w wielu polskich miastach. Podoba mi się ten zwyczaj...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. It's an awesome post in support of all the online viewers; they will get advantage from it I
    am sure.

    My site wizytówki olsztyn, gobdesign.olsztyn.pl,

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi, że gościłeś na moim blogu.!
Za pozostawiony komentarz z góry dziękuję i postaram się jak najszybciej odpowiedzieć. Komentarze anonimowe będą moderowane tylko pod warunkiem, że będą opatrzone imieniem lub pseudonimem (nickiem).
Serdecznie pozdrawiam !!!